synth.nu
Artiklar Artister Media Evenemang Skivbolag Forum  
Hem > Forum
Gå till tråd: FöregåendeNästa
Gå till: ForumlistaMeddelandelistaNytt ämneSökLogga in
alphaville
Postat av: ika (IP-loggad)
Datum: 2010-05-06 19:15

jag undrar om h?r finns n?gon annan som tycker om alphaville. jag har tyckt om dem sedan september 1994. jag tror att det var n?got med s?ngaren i alphaville som gjorde att b?rjade tycka om deras musik. jag tycker att han har en bra s?ngr?st. dessutom s? s?g han s? s?t ut ibland. som vuxen fick jag veta att han inte alls hette marian gold utan n?got tyskt. jag trodde i m?nga ?r att han hette marian gold. som yngre var jag k?r i frank mertens. som vuxen var jag k?r marian gold.

Re: alphaville
Postat av: JohanW (IP-loggad)
Datum: 2010-05-07 13:24

Jod?, f?r min del var det dom som fick mig att bli synthare fr?n b?rjan. Det var n?n g?ng vintern 1984-85, n?r jag fick h?ra f?rsta LP'n Forever Young av en kompis. Blev helt ?verv?ldigat av deras ljudlandskap och blev ?gonblickligen s?ld p? synth. Innan dess hade jag trott att band typ Abba var n?got att komma med... smiling smiley

Rekommenderar deras stora box "Dreamscapes" som kom ut 1999. 8 cd fullpackade med sv?r?tkomligt ?rongodis + en v?ldigt snygg bok.

Johan, synth.nu

Datum: 2010-05-09 13:20

jag undrar var man kan hitta marian gold skivorna so long celeste och united. jag ?r f?dd 1980 och bor i finland.

Datum: 2010-05-09 19:48

var kan man hitta alphaville cd boxen dreamscapes. jag har h?rt att den ?r mycket sv?r att hitta.

Postat av: woundedknee (IP-loggad)
Datum: 2010-05-11 23:53

Trodde ocks? att killen hette Marian Gold. Han heter tydligen Hartwig Schierbaumm egentligen s? jag f?rst?r varf?r han k?r med ett enklare artistnamn....

Datum: 2010-05-12 17:16

@ Ika

Det finns en hel del fr?n Dreamscapes p? YouTube.

Den h?r l?ten '[www.youtube.com]'LWA ?r en av mina favoriter (h?r hittar du ocks? m?nga bra l?nkar till andra videos med l?tar fr?n Dreamscapes)

H?r finns lite k?p-downloads: '[downloads.cdon.com]'

Skulle tro att du blir tvungen att f?rs?ka hitta en begagnad p? e-bay eller s?, f?r den ?r nog sluts?ld...

@ Wondedknee: Och Bernad Lloyd heter egentligen Bernard G??ling, Frank Mertens heter Frank Sorgatz och Ricky Echolette heter Wolfgang Neucaus... Kanske lite mer s?ljande namn...

Datum: 2010-05-12 21:27

Det blev tydligen n?t fel p? l?nken ovan. G? till youtube och s?k p? Alphaville - sister sun. Underbar l?t!

//Johan

Datum: 2010-05-17 17:20

jag undrar vad du anser om senare alphaville fans. tycker du att det ?r f?nigt med en 29 ?ring som gillar alphaville.jag var bara 13 ?r n?r jag s?g marian gold i tvn i september 1994. det var n?got program fr?n 1994. f?r jag fr?ga hur gammal du var vintern 1984-1985. jag var nog aldrig k?r i marian gold. jag tyckte om hans s?ngr?st helt enkelt.

Datum: 2010-05-17 21:21

F?nigt? Varf?r det? Var och en f?r v?l gilla den musik man sj?lv tycker ?r bra.

Jag var c:a 12 ?r n?r jag fastnade f?r Alphaville och jag tycker fortfarande att Forever Young ?r ett briljant album. Har numera mitt f?rsta (utslitna) exemplar av LP:n p? v?ggen, inglasat smiling smiley

Datum: 2010-06-14 01:52

jag tycker om annan sorts musik ocks?. jag har ocks? forever young albumet p? lp-skiva.

Postat av: MonaLisa (IP-loggad)
Datum: 2011-09-28 10:07

Blev också först introducerad till synth genom Alphaville. Lyssnar inte på dem idag men jag gillar fortfarande en del av hitarna, tex Big in Japan.

Min blog
'[guldkit.org]'

Redigerad 4 gånger. Senaste ändring 2011-09-30 16:15 av MonaLisa.

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
This forum powered by Phorum.
synth.nu | Kontakta oss | Crew | Om cookies | Regler