synth.nu
Artiklar Artister Media Evenemang Skivbolag Forum  
Hem > Forum
Gå till tråd: FöregåendeNästa
Gå till: ForumlistaMeddelandelistaNytt ämneSökLogga in
Gå till sida:  123Nästa
Aktuell sida:1 av 3
Projekt Tanz
Postat av: projekttanz (IP-loggad)
Datum: 2005-04-13 21:09

Projekt Tanz är ett nytt, punkigt och minimailistiskt EBM-band med sånger på tyska och titlar som Ich bin Ladin, DDR och Massenversamlung Yes. Just nu håller vi på att spela in vår första CDS som ska vara klar till spelningen på Tantogården den 27/4. Missa inte detta, förutom Projekt Tanz uppträder VOLT och Bondage Fairies och så blir det en massa Tysksynth från DJ-båset också.
www.clubstahlwerk.se
projekttanz@spray.se

Re: Projekt Tanz
Postat av: Jed the humanoid (IP-loggad)
Datum: 2005-04-17 22:27

vi kommer, vi kommer! älskar tantogården.

Datum: 2005-04-25 10:57

Det går nu bra att ladda ner MP3 med Projekt Tanz, gå in på www.clubstahlwerk.se och klicka på Projekt Tanz, sedan är det bara att njuta av Ich bin Ladin, DDR och Gestapopop

Datum: 2005-05-20 17:18

Projekt Tanz spelar live på Mondo i Stockholm den 8/6, mer info på www.clubstahlwerk.se och www.svartsommar.tk
Hjärtligt välkomna

Postat av: sandra (IP-loggad)
Datum: 2005-05-23 21:04

Lägg gärna in alla dessa evenemang ni har under "Evenemang" smiling smiley Då dyker det upp på förstasidan när det närmar sig!

Postat av: Die Berliner Brüderlein (IP-loggad)
Datum: 2005-06-06 02:20

Har hört ryktas om nya låtar på Mondo, stämmer det?

Datum: 2005-06-06 12:02

Det blir mycket riktigt några nya låtar, en kan vi avslöja bär namnet Ratzinger Polka, en visa som kommer att vara med på vårt kommande album. Väl mött på Mondo!

Datum: 2005-08-10 09:53

Projekt Tanz arbetar just nu med fullängdsdebuten och har glädjen att meddela att vi spelar live på Stahlwerk 2 den sjunde september på Tanto tillsammans med Mechatronic, m'Hatouvou, Der Blutkantor och Tarnation Street

Datum: 2005-09-02 00:16

Jag kan meddela att arbetet med fullängdsdebuten går lysande och att lanseringen är satt till den 21/10

Den sjuttonde september spelar vi för övrigt på Electromanifest i Jönköping, se www.blue-monday.se och www.clubstahlwerk.se för mer info

Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-09-02 00:19 av projekttanz.

Datum: 2005-10-25 09:43

Äntligen bjussar Projekt Tanz på två nya låtar! Tanz mit Maschinen och China återfinns på '[www.clubstahlwerk.se]'

Postat av: pjrd (IP-loggad)
Datum: 2005-11-02 19:50

Kul att höra att ni verkligen har utvecklats enormt mycket musikaliskt i era nya låtar...

...not

Postat av: Projekt Tanz ande (IP-loggad)
Datum: 2005-11-11 22:48

Suck my blitz, geeky!

You're down, you're dead! Those are the rules! Now let's VAPE'EM, V.C.'s!

Postat av: 2X45 (IP-loggad)
Datum: 2005-11-11 22:55

Att lyssna på Projekt Tanz är som att vara medlem i Mensa, fast tvärtom.

Postat av: Projekt Tanz ande (IP-loggad)
Datum: 2005-11-12 12:29

Jag antar att du har gedigen erfarenhet av det, så jag ska inte ifrågasätta din försäkran.

Datum: 2005-11-12 17:44

till den medlemmen i Projekt Tanz som skriver alla fåniga inlägg och allmänt märkliga svar...

Vore det inte bättre om ni försökte ta åt er lite av kritiken istället för att komma med en massa fåniga svar... jag har lyssnat på era låtar, och tyvärr, jämfört med den mesta annan musik är det verkligen inte bra... och jag ska tala om varför jag tycker det... inspelningen, har ni hört talas om puff-skydd? om inte, införskaffa det... ljudnivåer, kanske skulle vara läge och lyssna på lite annan musik och höra att man inte behöver lägga "sången" längst fram i ljudbilden så att den dränker resten av ljuden. Sången, om man nu ska sjunga på tyska kan det ju vara läge att verkligen kunna språket... det låter bara värdelöst när det är svenskt uttal på alltihopa... låtarn, har ni funderat på att leta efter roligare ljud, försöka variera låtarna lite mer... dom är väldigt enformiga som det är nu... lite mer ljud i låtarna kanske skulle vara nåt...

för att summera det hela... det mesta borde göras om...

Postat av: SchismTrace (IP-loggad)
Datum: 2005-11-12 18:34

Är väldigt imponerad hur Projekt Tanz lyckas med att sticka i ögonen på så pass många människor. Säger bara; fortsätt, ni verkar definitivt vara på rätt spår! =)

/Andreas
www.microbody.net

Postat av: 2x121 (IP-loggad)
Datum: 2005-11-15 13:15

tänk, inte ens på synth.nu (som han har sagt att han hatar) får man vara ifred för 2x45 och hans eviga hatkampanj på helgon mot projekt tanz. man undrar ju. vem är han? varför slutar han aldrig? han kanske egentligen bara vill ha sex med dem men inte riktigt vet hur han ska visa det.

Datum: 2005-11-15 18:05

frågan är vad de ska fortsätta med, att sticka i ögonen på folk eller göra dålig musik... jag tror på det sistnämnda...

Postat av: 2X45 (IP-loggad)
Datum: 2005-11-15 20:34

Hatkampanj? grinning smiley

Intressant. Att jag överhuvudtaget brytt mig från första början beror på att slaksnopparna i Projekt Tanz, i en tråd i helgonforumet, krävde att jag skulle redovisa varför jag tycker deras musik är fantasilös.

Om fjanten bara hållt käften hade de sluppit ett par smärtsamma sanningar. Det finns ingenting intressant i deras musik. Det blir inte mer intressant för att de snackar en massa om hur duktiga de tycker att de är. Men när talangen saknas får man väl ta till desperata, retoriska knep.

Det lurar kanske en och annan 16-åring.

Jag hatar inte synth.nu. Jag tycker att synth.nu är kass eftersom innehållet skrivs av förut nämnda 16-åringar (och Projekt Tanz). Seriöst, det här stället behöver en rejäl uppfräschning, både strukturellt och innehållsmässigt.

Datum: 2005-11-15 20:50

word!

Gå till sida:  123Nästa
Aktuell sida:1 av 3

Tyvärr, bara registrerade användare får skriva inlägg i detta forum.
This forum powered by Phorum.
synth.nu | Kontakta oss | Crew | Om cookies | Regler